Leven. Een inleiding.

Je leven lijden doe je niet meer “gewoon”. Dat is nog een beste klus. Of dat vroeger ook al zo was of dat vroeger toch alles simpeler leek, durf ik niet te zeggen. Puur omdat ik nu leef, groei en ervaar. Ik ervaar bijvoorbeeld dat door de groei van internet, smartphones en de mensheid in het algemeen wel een hele boel dingen anders zijn dan vroeger (of althans zoals de verhalen van oudere mensen om mij heen over hun opgroeien klinken).
In het onderwerp ‘Life’ geef ik je de kneepjes van het vak leven zoals ik ze dagelijks \onder de knie probeer te krijgen. De lessen die je uit problemen of gevoelens kunt halen en hoe je vreemde gevoelens, ervaringen of contacten het beste te lijf kunt gaan aan de hand van ervaringen en wetenschappelijke psychologische onderzoeksresultaten.

Een voorbeeld van dit soort onderwerpen vind je onderstaand:

In mijn ogen heeft tegenwoordig alles een naamplaatje; ‘anxiety (angstaanvallen)’, ‘Depression’, ‘panick atacks’. Ik lees op veel (sociale) media over deze onderwerpen en veel mensen categoriseren hen eigen negatieve hersenspinsels, slapeloze nachten of afwezige gemoedstoestand in deze top 3 van psychosociale problematiek. 
Het lijkt bijna wel een hip item te zijn, je mentale ongezondheid!
" (neppe) Lifecoaches" groeien als jonge madeliefjes in een verdort grasveld en adviseren je over hoe om te gaan met al jouw negativiteit zodat je uiteindelijk een onomstootbare, super gelukkige super held wordt. Maar wat nou als je dat eenmaal bent en je krijgt te maken met verlies, falen of torenhoge verwachtingen? En, hoe waar is jouw diagnose eigenlijk? En wat moet je er uiteindelijk mee? Wanneer mag je schermen met jouw “anxiety” en wanneer moet je kijken naar meer?
Hoe werkt therapie en wanneer wordt je maar een oor aangenaaid?

Ik zal een onderwerp als deze altijd als volgt uiteenzetten:

1)      Mijn ervaringen
2)      Mijn opinie
3)      Mijn advies (fysieke gezondheid en mentale gezondheid)
4)      Mijn wensen en bedoelingen voor de lezer.


Stay tuned!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Slapen, koffie en ik.

Als ik later groot ben, word ik een "influencer".

pareltje #1